Podczas kryzysu posiadacze aut potrzebują rozwiązań tanich oraz skutecznych. Myślą nad tym, czy w jednostce diesla sprawdzi się gaz LPG. Pisząc się na taką zmianę, należy rozważyć korzyści. One zaś bywają słabsze od zakładanych.
Paliwo gazowe w dieslu
Wykorzystanie paliwa gazowego w jednostce wysokoprężnej nie wydaje się już nowinką. Australijczycy od wielu lat stosują tę metodę w autach roboczych. Owa technologia sprawdza się najkorzystniej w takich maszynach.
W naszym kraju instalacja gazowa do diesla interesuje więc zwłaszcza przedsiębiorstwa mające auta ciężarowe bądź pojazdy komunikacji zbiorowej. W samochodach osobowych cechujących się niewielkimi przebiegami system LPG zamontowany w dieslu zwraca się dość opornie.
3 typy instalacji LPG dla diesla
Wykorzystanie w dieslu instalacji gazowej praktycznie nigdy nie przesądza działania silnika jedynie na gazie ziemnym. Co prawda istnieje taka możliwość, sugerowana przez tak zwany system mono fuel, jednak bywa ona związana z koniecznością przerobienia całej jednostki.
Inną opcją jest system dual fuel: wewnątrz komory spalania wtryskuje się olej napędowy oraz gaz. Podczas takiej instalacji niezbędne okazuje się wyposażenie w nowe oprogramowanie komputera, nadzorującego działanie silnika.
Jeszcze jedna opcja, znana jako diesel gaz, odznacza się mniejszymi nakładami finansowymi, dzięki czemu jest osiągalna dla znacznej części kierowców. Gaz stanowi tu maksymalnie 30% składu paliwa – silnik nie doświadcza zatem istotnych modyfikacji.